Thursday 28 April 2011

32

Matanya lari dari renungan Kent.Tangannya mengetuk-ngetuk meja untuk melegakan debaran yang dirasai.Walaupun ini bukan kali pertama dia melangkahkan kaki ke bilik disiplin.

                 “Any explaination?”Soal Kent tegas.

Qaisha mengangguk kecil.

                 “Before that,kau lepaskan budak-budak ni dulu.Dia orang ada gerak gempur kejap lagi”.

Kent membaling-baling sebuah walkman.

                “Kalau aku lepaskan budak-budak ni.Maksudnya,nama kau je lah kena blacklist”.Jawabnya sambil memandang satu persatu wajah-wajah pelajar tingkatan 3.

Suasana menjadi sunyi.Masing-masing menunggu jawapan dari Qaisha. Pendingin hawa menambahkan lagi side-effect di dalam bilik ini.

Qaisha memetik jari.

Xiah memandang rakan-rakannya.Masing-masing mengangguk.Kent mengerutkan dahi.

Operasi bermula.

U-Know menekup mulut Kent dengan melekatkan selefon tape yang direka khas oleh budak berlima ini kepada mulut Kent.Max mengawasi persekitaran bilik disiplin.Micky mengikat kedua-dua tangan Kent.

Qaisha bangun dari duduknya.Dia menghampiri Kent.Matanya memandang tembus tepat ke anak mata Kent.

                 “Sekali lagi kau kacau plan aku,aku kerat intestine kau”.

Kent cuba melepaskan diri.

‘Kalau nak ugut aku takat macam tu.Kirim salam je lah.Tengoklah nanti..aku yang akan kerat and siat intestine kau!’ Teriak Kent sendiri.

Qaisha menunjukkan sejenis pendrive.Kingston 8GB.

                  “Kau nampak benda alah ni.Aku ada buat satu presentation dalam ni yang boleh buatkan kau kena gantung sekolah.Paling kurang pun mungkin sampai sehari sebelum SPM.Include with evidence ”.


Kent ingin bercakap sesuatu tetapi sukar dengan keadaan dilekatkan selefon tape.


Qaisha mengarahkan U-Know untuk melonggarkan sedikit lekatan tape itu.

                 “Macam mana aku nak tahu apa yang kau cakap tu betul?Entah-entah dalam tu kosong je”.

Hero memalingkan mukanya kepada ketua umum itu.

              “Pergilah try.Lepas tu,tengoklah apa jadi”.Jawabnya dengan nada budak suci.

Kent menjeling dan membuat mimik muka gaya The Rock kalah dalam pertarungan.

'Aku K.U la,segala jenis hukuman dalam tangan aku'.Bisiknya perlahan.

*K.U=KETUA UMUM.

No comments:

Post a Comment